Advertisement

Mengaji

Assalam,

Agak² korang, bila nak mula mengaji? Kalau dah pandai mengaji, al-Quran jangan tinggal. Sebab baca al-Quran ni bukan macam kita baca buku, lama tinggal membaca buku pun kita takkan lupa macamane nak membaca.

Kalau al-Quran, kita lama tinggal, mau lupa dibuatnya nanti kalau nak baca balik! :D Kalau ada yang masih belum pandai mengaji, luangkan lah masa sikit untuk belajar. Jangan menyesal suatu hari nanti kalau tak tahu langsung mengaji. :((

Nak belajar mengaji ni, tak mau segan². Cari guru untuk belajar. Jangan pandai² belajar sendiri, sebab baca al-Quran macam saya cakapkan tadi, bukan macam baca buku Novel dsb! ;)


Wassalam,
SahabatMusleem :)

Mengaji Mengaji Reviewed by Julia Tarmidi on 10:02:00 AM Rating: 5

1 comment:

  1. zaman sekarang mmg yang tak tahu baca al-quran. tp ada jugak yang tahu, bila dgr dorg baca. main langgar je tah tajwid bagai tu. huhu.. #:-S

    ReplyDelete

Powered by Blogger.