Advertisement

Filem 2012

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بسم الله الرحمن الرحيم..الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين



Hari kiamat

Oleh ADHAM SHADAN
adham.shadan@kosmo.com.my

Kalendar kaum Mayan meramalkan kiamat berlaku pada 2012 dan seluruh dunia kini berbicara mengenainya. Apakah bentuk-bentuk kemusnahan yang mungkin boleh terjadi pada dunia?

Hm, diorang ni kan. Pandai² je buat ramalan tentang Hari Kiamat. Ish. Sesungguhnya, pengetahuan tentang Kiamat hanya Allah SWT saje yang maha mengetahui. Dari apa yang saya baca semalam, paper ape eh. Metro kot. Dah banyak kali dah, diorang² ni meramal bila berlakunya Hari Kiamat. Tapi semuanya tak betul. hm.

`hanya Allah yang tahu bila ia akan berlaku. Turut disebutkan di dalam al-Quran bahawa hari itu tidak akan datang melainkan secara tiba-tiba`

Astaghfirullah~

Morrison berpendapat, minat manusia yang semakin berkembang terhadap angkasa lepas telah membawa kepada satu terma iaitu 'kosmofobia'.

"Semakin manusia mengenali angkasa lepas, manusia semakin takut kepada ancaman cakerawala seperti ribut solar, lubang hitam dan Milky Way.

"Ramalan kiamat mungkin boleh meninggalkan kesan yang paling buruk iaitu membuatkan manusia takut terhadap unsur-unsur kosmos iaitu bidang astronomi dan alam semesta," ujarnya.

Hari Kiamat, memang kita digalakkan untuk pikir dan bayangkan keadaannya bagaimana. Biar timbul perasaan takut, supaya kita sedar untuk tingkatkan iman dan amalan² kita. Allahua`lam.

Baca berita penuh kat sini dengan sini~

Hm, nanti nak beli DVD lah tengok cerite ni bagaimana suasana Kiamat yang diorang bayangkan. Sebenarnya, Kiamat yang sebenar adalah lebih teruk keadaannya berbanding dengan apa yang kita bayangkan. Astaghfirullah~

Wassalam,
SahabatMusleem
Filem 2012 Filem 2012 Reviewed by Julia Tarmidi on 9:25:00 AM Rating: 5

3 comments:

  1. ye la....dorang pandai2 je ramalkan kiamat tu...bnda tu TUHAN je y tau.....but kite just kena prepare everytime...

    ReplyDelete
  2. tpi diorg pndai jugak buat kite takut dan berjage-jage. wooooo.. tpi mmg tk patut ramal. ish2.

    ReplyDelete
  3. org putih mmg selalu gambr2 kan
    bayk cerite pasal kiamat diorg buat

    ReplyDelete

Powered by Blogger.